Letem Saabem

Petr je jeden z mála lidí, kteří prakticky stojí za zrodem SaabStance. Jsem moc rád, že jsem mohl zveřejnit toto povídání a fotografie jeho švédského gentlemana. Petrův SAAB má neskutečný jízdní projev. Rozhodně Vás překvapí jeho rychlost a síla, která v něm pomyslně dřímá. Je to jeho přednost. Přesto vím, že tyto aspekty nejsou tím hlavním, co na něm jeho majitel tak zbožňuje.

V První řadě je to zkrátka SAAB...

 

 

"Řekněme, že od svých prvních krůčků, jsem zbožňoval auta. Rozpoznávání světel vozů na dálnici během noci udivovalo celou mou rodinu, která mne podporovala výročními magazíny, angličáky Siko, Burrago, Matchboxx, Majjorete.... a zkrátka jsem se, asi jako každý kluk, těšil na den, kdy budu mít své první vlastní přibližovadlo. Prožíval jsem s otcem každou koupi nového vozu (vůz šampiónů Lancia Delta - SAAB 600, Honda Civic a spoustu dalších).

Ono se to jednoho dne skutečně stalo. Řidičák v peněžence a řeší se první auto. Úvodem byla mušle z Koreje, která mě učila jezdit a starat se o svůj první "majetek" . Další stanicí byla z důvodů potřeby většího auta Škoda Fabia po mužích zákona. Ta sloužila jako friťák v mekáči, jenomže mě už delší dobu nahlodávala myšlenka, že chci AUTO. Příbuzný jezdil SAABy. Servisoval je a dovážel ... jeho syn v tom pokračoval.

Můj vůz státní správy se prodává rychlostí světla a já hledám. "Jedině AERO - ideálně 9-3". První obhlídka inzerátu proběhla v den mých narozenin v Brně a skončila totálním Fiatem. Nicméně ještě téhož večera jsem narazil na černou 9-3 AERO Coupé u Pavla Kučery, kterou bych si nedokázal představit ani po šalvěji. Byla zamluvena, ale zájemce nedal zálohu.

Ano Kulhánku, kupuješ si SAABa a jmenuje se JET! Radost, euforie a všechny další úžasný pocity vystřídaly starosti. Zřejmě jako u 99% všech čtenářů téhle story. 2.0T byl přidřen už původním majitelem, spousta práce v motorárně nepomohla. Na základě této skutečnosti jsem se rozhodl, že chci Viggena! Začal jsem studovat co a jak. Všechno přeci jde, když se chce. Výměna motoru je naspadnutí, usazuje se 2.3 z krabice rovnou pod kapotu. Společně s tím Viggen intercooler, spojka, jednotka speedparts stage 3+, 3"downpipe JT s race katalizátorem a dál 2,5" Hirsch výfuk. Viggen přední a zadní nárazník, upgrade audia a spousta úžasných nedůležitých nutností je samozřejmostí. Jsem moc rád, že jsem se tehdá nezalekl a nevrátil svého SAABa, či ho dokonce neprodal. Je to můj JET, který pro mě mnoho znamená a letos jsem s ním hrdě absolvoval SAAB festival."

Rád bych tímto poděkoval několika lidem za vesmírnou podporu. Ačkoliv to sám nemám rád, tak tito lidé na tom mají velikou zásluhu.

Děkuju Julii, své rodině, Matesovi, Lubošovi, Tomášovi, Pepemu, Martinovi, Dejvovi, a Lukášovi. SaabHalda, Saab Tuning, SaabStance...

PS: emblémy, prahy a křídlo jsou na řadě.

Petr Kulhánek

 

 

Fotografie: Tomáš Vojtíšek